Piackutatás több módon

By | szeptember 10, 2015

A fókuszcsoportos módszer a piackutatásnak egy mindig is igen hatékony módja volt. Itt a fogyasztók egy olyan csoportjáról beszélünk, akik leginkább esélyesek arra, hogy érdekeltek legyenek termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatban. Ez lehet érdeklődési kör, vagy csak simán életkor specifikus is. Azonban míg 10-20 éve ezek a fókuszcsoportok élőben szerveződtek, az internet korában a piac és marketingkutatás már sokszor online zajlik! Ennek a legnagyobb előnye, hogy nincsenek többé földrajzi korlátok. 1-1 piackutatás sokkal több ember bevonásával történik. És az még csak hagyján, hogy több az ember. De a fókuszcsoportok is sokkal konkrétabbak, téma specifikusabbak tudnak lenni. Az ilyen online kutatásokhoz használják sokan például a netpanel.hu portált.

Szemkamerával a piackutatásban

Hallotta már a szemkamera szót? Nem kell megijedni, ez nem valami Robotzsaruból megvalósított kiber implantátum. A szemkamera általában egy monitorba beépített kamerát jelent, aminek a célja nem más, minthogy kövesse az emberi szemmozgást. Egy szemkamerás kutatás során több embert is leültetnek a monitor elé miközben honlapokat vagy brosúrákat mutatnak nekik és azt figyelik, hogy mire figyelnek fel elsőként. A kapott kutatási adatok pedig abban segítenek, hogy miképp tehetőek a honlapok jobban kezelhetővé.

A közösségi média szerepe

Nem telhet el úgy nap, hogy ne halljuk az alábbi szavakat legalább egyszer: Facebook, Twitter, Blog. Tagadhatatlan, hogy napjainkban a közösségi média szinte mindenhol ott van. Ez pedig azt jelenti, hogy piackutatásra is nagyszerűen alkalmazható.

Rate this post